Visa ett inlägg
Oläst 2010-06-11, 22:51 #63
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Utifrån att detta med egenreklamsproblematiken har aktualiserats i tråden: http://www.wn.se/showthread.php?p=20359090#post20359090
så föreslår jag följande ändring. Detta är den aktuella regeln:
Citat:
§3 Reklam
- Du får inte skapa eller sprida marknadsföring i forumet, efterfrågad eller ej.
- Ingen som helst reklam om den egna tjänsten, produkten eller hemsidan i syfte att dra mer trafik eller sälja något. Detta gäller även dotterbolag/moderbolags tjänster/produkter.
- Du får inte posta nyheter om dina tjänster eller hemsidor, eller tjänster/hemsidor du är involverad i.
- Reklam via PM är totalförbjudet, efterfrågad eller ej. Detta leder till omedelbar avstängning. Information om egna tjänster är endast tillåtet via PM på direkt efterfrågan av annan medlem, och bara i den omfattning som efterfrågas.
Mitt förslag till ny regel:

Citat:
§3 Reklam
- Du får inte skapa nya ämnen/trådar i syfte att dra mer trafik eller sälja något. Detta gäller även dotterbolag/moderbolags tjänster/produkter.
- Du får inte skapa nya trådar och göra reklam om den egna tjänsten, produkten eller hemsidan.
- Du får inte posta nyheter om dina tjänster eller hemsidor, eller tjänster/hemsidor du är involverad i.
- Reklam via PM är totalförbjudet, efterfrågad eller ej. Detta leder till omedelbar avstängning. Information om egna tjänster är endast tillåtet via PM på direkt efterfrågan av annan medlem, och bara i den omfattning som efterfrågas.
- Du får inte skapa eller sprida marknadsföring i forumet.
- Du får inte svara på andras trådar och förfrågningar och nämna egen tjänst eller produkt, om det inte är uppenbart att just ditt företag eller webbhotell är unikt när det gäller att möta trådskaparens behov, med förbehållet att varje sådant inlägg kommer att modereras i enlighet med ovanstående regler.
Genom denna ändring kommer både wn:s användare och moderatorer veta vad som gäller, eftersom min sista punkt utövas av de flesta moderatorer.

Senast redigerad av Danielos den 2010-06-11 klockan 22:53
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat