Visa ett inlägg
Oläst 2010-04-13, 10:30 #5
brstp brstp är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 4
brstp brstp är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterpassion Visa inlägg
Du har säkert redan tänkt på din målgrupp, men eftersom du inte skriver något om den så får du ett tips.

Istället för att fundera på vilken annnsör som kan tänkas passa till vilket annonsutrymme/innehåll så kan du alternativt titta på din sajt ur kundperspektivet.

Vilken målgrupp riktar sig sidan till? I vilket syfte besöker dom din sida? Letar dom kanske efter information kring någon köpprocess som dom är inne i?

Det kan ge ledtrådar kring vilka erbjudanden som dom bör möta på din sajt. Annonser som är matchade till ett kundbehov upplevs ofta som information istället för marknadsföring.
Hej!

Bra förslag.

Det jag ser som lite knepigt är att hela sajten har en så spretig målgrupp att det är svårt att matcha den.

Enskilda sidor kan jag däremot se ha en tydlig målgrupp (typ: småbarnsfamilj på husvagnssemester under sommaren som vill ha kul och lära sig något om gamla hantverkstraditioner på södra Öland.) Men, mitt grundproblem (tror jag) är att jag får så många små målgrupper med så olika intressen/behov.

Kanske kan jag gruppera ihop sidor som påminner om varandra för att hitta gemensamma erbjudanden som passar hyfsat. Men hur?

Stefan
brstp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat