Visa ett inlägg
Oläst 2004-04-29, 01:09 #13
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Ursprungligen postat av WN
Citat:
Ursprungligen postat av marcuss
Ser inte riktigt att domännamnet skulle vara den stora kostnaden i ett sådant fall. Borde väl vara mer uppenbart för politikerna att registrera www.politikernsnamn.se för 160/200kr isåfall?
Humn, har inte du en subdomäntjänst i din signatur?

Skall man dra slutstatsen att det är dom utan pengar som är din målgrupp då?
ursäkta mig, men vet inte hur man kan dra slutsats alls kring min målgrupp utifrån mitt inlägg faktiskt. tror inte riktigt du insett vad min tjänst innebär men det känns alldeles för off topic så det behöver vi ju inte gå in på här. är du intresserad att höra så kan du ju skicka ett PM eller öppna en ny tråd.

Citat:
Även om jag själv inte skulle hoppa på ett sådan projekt så är jag inte med på logiken, kostnaden är inte allt i många situationer, paketlösningar och enkelthet är värt mycket för många.
ser inte någonstans där jag skrivit att "kostnaden är allt", eller vad du nu insinuerar. jag gör bara olika resonemang kring det projekt som beskrivs och säger där blandannat att jag inte tror att domännamnet är den stora kostnaden och om det möjligtvis handlar om någon slags webbutvecklingsverktyg. försöker se vad som är tänkt med projektet; vad det hela går ut på.

Citat:
undvika att marknadsföra alla andra politiker som finns under samma ("huvud"-)domännamn.
Citat:
Jag tror du överskattar gemene svensk's internetförmånga, folk använder knappt adressfältet till att skriva in adresser.
Tycker du talar emot dig själv nu lite. Om ingen använder sig av adressfältet, vad finns då för logik i att köpa politik.se? För övrigt talar all erfarenhet jag har från type-ins statistik emot detta.
Citat:
Köp politik.se av Haghjoo, www.namn.politik.se vore ju mer politiskt korrekt och sakligt
Citat:
... eftersom Dreamweaver och dyliga program finns.
Citat:
Jag har en skiftnyckel men servar ändå inte min bil.
Försökte bara göra en liknelse mellan ett eventuellt online-webbutvecklingsverktyg och de övriga verktyg som finns för att påvisa att det kanske mer handlar om att leverera helhetslösningar istället för att leverera möjligheten för politikerna själva att jobba med detta. Menar på intet sätt att det skulle vara ett projekt som det inte går att tjäna pengar på - går att tjäna pengar på det mesta, bara man gör det på ett genomtänkt sätt.


Citat:

Många av de rikaste personern jag känner blev det för att de jobbade mot just folk utan tid och med mycket pengar att spendera.
trots att de rika har mycket pengar så kan det ju vara bra om man har en bra idé. även om det inte alltid är nödvändigt för att tjäna pengar.

Hursomhelst är jag fortfarande intresserad av att höra vad som är tänkt med projektet.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat