Visa ett inlägg
Oläst 2004-03-21, 14:06 #23
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by nicclas@Mar 21 2004, 11:51
Är det gratis eller inte? "Precis, och därför är ICQ påminnelser gratis för våra vipmedlemmar" - Finns någon annan form av medlemskap för ICQ-påminnelser?
Vad snackar du om? du menar bara för det är gratis behöver det inte funka så bra som möjligt., eller menar du att hela reklamfria vip.tv.nu med 50+ kanaler skall vara gratis, jag är inte med?

I alla mina projekt tänker jag på besökaren i första hand och kanske därför har jag en sida med 100 - 200k svenska besökare om dagen, även om funktionen är gratis eller inte skall det funka och man skall ha tänkt på strul som kan uppstå redan i programmeringskedet! om det gäller pengar eller att sitta och svara på 300 arga mail om dagen är sak samma, lika jobbigt.

Om en funktion strular i en tjänst får det ju helheten att se illa ut det är helheten besökaren skall dega för.

Citat:
Det som är bra med mICQ är att du slipper implementera ICQ-protokollet, och att det sköter "keep alive" åt dig. Att göra samma sak med i ett PHP-script tycker jag låter svårt/omständligt/jobbigt. (PHP är inte det första språk jag tänker på när jag ska skicka binärdata, eller skriva trådade script.)
Dom problem är lösa och vi har en mjukvara som vi vet hur den är uppbyggd och som är "bit av kaka" att felsöka och bara de funktioner vi behöver, allt skrivet i php som vi behärskar.

Vi är nöjda med resultatet.

*morgonirriterad*.

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat