Visa ett inlägg
Oläst 2003-05-24, 20:47 #10
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by peter3@May 24 2003, 05:11 PM
Citat:
Jag kan lova dig med 95% säkerhet att du kommer förlora domänen.
Det låter ju inte så lovande...
Citat:
Jag ska kolla upp detta ikväll åt dig, för det finns en punkt som du möjligtvis skulle kunna
klara dig igenom.
Låter spännande! Schysst av dig att lägga tid på detta. Ser fram emot att få reda på mer detaljer!
Ska börja titta snart på det hela....Blir så otroligt förbannad på Anders Janson som skrivit ATF reglerna.
Han påstår i ett email till mig att ATF bygger på WIPO´s rekommendationer.
Men jag måste säga, jag TVIVLAR STARKT att WIPO´S rekommendation innebär att tvistlösaren ska kunna tolka allt hur han/hon vill.

Det känns som att ÄN EN GÅNG har IIS misslyckats. Det var precis samma problem med Nic.se´s gamla regelverk. Kan dra ett ex.

Fanns en regel som hete "missledande för allmänheten". T.ex. om jag registrera
cocacola.se så var det ju missledande för allmänheten för de vill ju komma till coca-cola.se.
Eller om jag registrerade mercedes.se och de ville komma till mercedesbenz.se.

Då hände det att de ansåg politik.se var missledande för allmänheten, jag ringde till Nic.se
och får då höra att nic.se har snackat på sin fikarast och alla tycker att det är vilseledande för allmänheten.
MEN HERREGUD, HUR KAN ETT ENSKILT ORD SOM POLITIK VA VILSELEDANDE? MAN KAN INTE RELATERA POLITIK TILL T.EX. SOCIALDEMOKRATERNA.SE ELLER MODERATERNA.SE ELLER REGERINGEN.SE.

Politik är ett stort område. Så förbannat idiotiskt.
Nu ser vi allt detta i repris igen. Makten ska tvistlösaren ha, oavsett om du faktiskt har rätt till namnet.

Problemet med IIS är att det sitter ett gäng gubbar i styrelsen som saknar allt vad logiskt tänkande innebär. De äger själva inte några domännamn men påstår sig ha mycket erfarenhet utav det hela.
Jag har sagt det förut och säger det igen, går jag på stan och tar ut 10 st helt random på stan skulle garanterat dessa 10 personer göra ett bättre arbete än IIS.

Jag tycker vi ska gå ihop och skriva en öppen insändare till IIS styrelsen.
Jag behöver hjälp och fler namn på insändaren än mitt eget.
  Svara med citatSvara med citat