Visa ett inlägg
Oläst 2006-07-09, 17:27 #25
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
Citat:
Originally posted by Xamda@Jul 9 2006, 10:29
Man tycka vad man vill om beslutet, men det gör ju knappast de inblandade poliserna inkompetenta... Eller?

Förstår fortfarande inte den här märkliga inställningen att "Polisen gjorde fel, och det finns inget ansvar vare sig hos min leverantör eller mig"... När allt kommer omkring har PRQ medvetet, påstå inget annat, riskerat sina kunders verksamheter genom att driva TPB i sin hall och de flesta kunder var väl medvetna om detta förhållande...
Enligt mina åsikter borde polisen innan denna husrannsakan och underöskning av datorerna genomfördes ha tänkt ut hur de skulle kunna genomföra detta för att på minsta möjliga sätt störa de företag som har servrar hos PRQ.

De kunde mycket väl börjat att undersöka servrarna på plats, en i taget för att undersöka om de var intressanta för utredningen. På sådant sätt skulle endast en server i taget utsatts för störning från några minuter till några timmar.

Polisen kan mycket väl försegla hela lokalen som en brottsplats med förbud att beträda den. Vad gör skillnad om servrarna står hos polisen eller i PRQ:s lokal? Knappast någon skillnad och dessutom förmodligen mer kostnadseffektivt och bättre utnyttjande av polisens resurser om undersökningen hade gjorts i PRQ:s lokaler.

Så vad är anlendingen till att polisen inte kan uppträda på ett rationellt och hänsynsfullt sätt? Inkompetens måste vara en av faktorerna i den spekulatione. En anna faktor är att polisen och åklagare helt enkelt struntar fullständigt i att de orsakar skada för tredje part.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat