WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Förmedling av jobb och tjänster (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   OS-COMMERCE (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=3820)

MittAnvändarnamn 2004-09-24 11:43

Hej!
Jag har os-commerce installerat. Jag undrar vad den ungefärliga kostnaden skulle bli om någon här skulle utföra följande:
(Allt hemifrån)

1.Integrera "download controller" modulen.
2.Leta upp en bra template och installera den.
3.Designa en logotyp, inget överdrivet.
4. Ta bort alla os-commerce logotyper från sidorna.

Personen skulle helst ha en f-skattesedel men det är inget måste.

johan.thid 2004-09-27 09:47

Om du vet hur loggan ska se ut så tar det väl en tre timmar sådär att installera OSCommerce, så 1800 spänn + moms.
Jag har installerat ett par för 2600,- men då har jag gjort egna knappar osv till dem.
Hör av dig vid intresse.
Johan

FLASHBACK 2004-09-27 09:52

Citat:

Originally posted by johan.thid@Sep 27 2004, 09:47
tar det väl en tre timmar sådär att installera OSCommerce, så 1800 spänn + moms.
Johan, hur får du 380kr/timme. X 3h till 1800? :huh:

gabriel 2004-09-27 10:45

Citat:

Ursprungligen postat av FLASHBACK
Citat:

Ursprungligen postat av johan.thid
tar det väl en tre timmar sådär att installera OSCommerce, så 1800 spänn + moms.

Johan, hur får du 380kr/timme. X 3h till 1800? :huh:

Vad får du 380 kr från?

MittAnvändarnamn: Kanske skall fylla i din profil också?

FLASHBACK 2004-09-27 12:51

Jag såg på hans: internetbutik.net där har han satt ut det priset.

Point taken, jag skall inte retas. :P

johan.thid 2004-09-28 01:25

Citat:

Originally posted by FLASHBACK@Sep 27 2004, 12:51
Jag såg på hans: internetbutik.net där har han satt ut det priset.

Haha! Det är Stefan min kollega som satt det priset. Låt han göra det istället så sparar du lite pengar :D
Jag brukar inte jobba med såna grejjer, men har gjort några stycken osCommerce-shoppar.
Jag skulle ha tagit minst 600,- /timme.

DÄREMOT:
Gör det ännu hellre själv!
OsCommerce är lätt att installera, läs guiden som finns när du laddar ner det.
Även om det så tar dig tre dagar så LÄR du dig säkert något... Det kommer garanterat finnas korrigeringar du vill göra och då är det bra om du inte är beroende av någon utomstående.

cornelii 2004-09-28 08:25

Det tråkiga med os-commerce är att det syns direkt att det är det. Men "vanliga" kunder kanske inte tänker på det. Ungeför som när vi köpte elitserien.nu och det låg ett välkänt forum där, då byggde vi ett nytt eget. Kanske inte bättre men iaf annorlunda. #Edit Johan G, Reklam#.

cornelii 2004-09-28 13:41

Citat:

Originally posted by cornelii@Sep 28 2004, 08:25
Det tråkiga med os-commerce är att det syns direkt att det är det. Men "vanliga" kunder kanske inte tänker på det. Ungeför som när vi köpte elitserien.nu och det låg ett välkänt forum där, då byggde vi ett nytt eget. Kanske inte bättre men iaf annorlunda. #Edit Johan G, Reklam#.
Reklam för vad? oscommerce eller elitserien.nu eller vad har man nu gjort för fel? Om jag vill göra reklam för nått så finns det väl andra forum att posta i och vem gör reklam i forum! På phpportalen.net har man inte alla dessa fjantiga regler tex. Minst 31.4 inlägg innan man får lägga upp en webbplats för bedömning på "feedback"....grrr

Oj...nu gjorde reklam för phpportalen.net oxå, hemska mej!

Storen 2004-09-28 14:45

Citat:

Originally posted by cornelii@Sep 28 2004, 13:41
Om jag vill göra reklam för nått så finns det väl andra forum att posta i och vem gör reklam i forum!
Que? :huh:

Johan G 2004-09-28 15:23

Citat:

Ursprungligen postat av cornelii
Citat:

Ursprungligen postat av cornelii
Det tråkiga med os-commerce är att det syns direkt att det är det. Men "vanliga" kunder kanske inte tänker på det. Ungeför som när vi köpte elitserien.nu och det låg ett välkänt forum där, då byggde vi ett nytt eget. Kanske inte bättre men iaf annorlunda. #Edit Johan G, Reklam#.

Reklam för vad? oscommerce eller elitserien.nu eller vad har man nu gjort för fel? Om jag vill göra reklam för nått så finns det väl andra forum att posta i och vem gör reklam i forum! På phpportalen.net har man inte alla dessa fjantiga regler tex. Minst 31.4 inlägg innan man får lägga upp en webbplats för bedömning på "feedback"....grrr

Oj...nu gjorde reklam för phpportalen.net oxå, hemska mej!

De har du fått pm om.
Hade sannolikt tagit bort länk till elitserien.nu i denna tråd, då denna länk troligen är ganska off topic till trådens ämne...

Vem gör reklam i ett forum ?
Du gjorde de i morse...


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson