Kom ihåg mig?

Danielos bannad?

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-05-10, 22:37 #1
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Alla dessa människor som säljer domäner här på WN gör ju inget annat än egenreklam, det är ju betydligt allvarligare än om Danielos pratar bra om sitt webbhotell...
I forumet Köp och Sälj-domäner hade det ju varit rätt konstigt om man inte fick sälja domäner. Att han dessutom har brutit vår överenskommelse (avtal, om du så vill) gör ju inte saken bättre.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad  
Oläst 2011-05-10, 22:48 #2
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Om det verkligen är motiverat att banna Danielos för att han pratar bra om sina webbhotelltjänster så bör ju självfallet hela forumet för "köp och sälj domäner" bort på stubben, samt alla som postat där borde ju då i konsekvensens namn bannas på samma sätt som Danielos! De har ju en direkt kommerciell nytta av att posta där och om WN ska behandla alla lika så blir konsekvensen sån.

Jag ser inte mindre egenreklam som negativt, men jag vill veta att det är egenreklam så man inte blir lurad att tro att det är en neutral rekommendation. Många här på WN är ju företagare elel raspirerande sådana. Då känns det konstigt att förbjuda egenreklam över huvud taget. Ungefär som glssförsäljare skulle förbjudas sälja glass till varandra när de träffas på et forum om glass, eller rättare sagt att förbjudas pratat bra om det egna glassmärket....

Helt ologiskt enligt min mening....
Conny Westh är inte uppkopplad  
Oläst 2011-05-10, 23:53 #3
Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 159
Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 159
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Om det verkligen är motiverat att banna Danielos för att han pratar bra om sina webbhotelltjänster så bör ju självfallet hela forumet för "köp och sälj domäner" bort på stubben, samt alla som postat där borde ju då i konsekvensens namn bannas på samma sätt som Danielos! De har ju en direkt kommerciell nytta av att posta där och om WN ska behandla alla lika så blir konsekvensen sån.
Man har väl ändå just en köp och sälj avdelning för att slippa det i alla andra trådar. Sedan, den egen reklam som Danielos gjorde var så dold att de inte riktigt går att beskriva. Det går inte heller att beskriva hur ofta det skedde, under en period kändes det som att enda syftet för att han var aktiv på wn.se var att göra reklam för sin tjänst.

Vill man göra reklam för sin tjänst - betala för det precis som t ex. Loopia och Ipeer.
Kaugesaar är inte uppkopplad  
Oläst 2011-05-16, 10:03 #4
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 975
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 975
Citat:
Ursprungligen postat av Kaugesaar Visa inlägg
Man har väl ändå just en köp och sälj avdelning för att slippa det i alla andra trådar. Sedan, den egen reklam som Danielos gjorde var så dold att de inte riktigt går att beskriva. Det går inte heller att beskriva hur ofta det skedde, under en period kändes det som att enda syftet för att han var aktiv på wn.se var att göra reklam för sin tjänst.

Vill man göra reklam för sin tjänst - betala för det precis som t ex. Loopia och Ipeer.
Han tillför ju till forumet med sina kunskaper och tid. Därför bör det vara okej om man får lite betalt för det också. Samma sak som att alla medelmmar borde ha dofollow i sina signaturer.
aDonis är inte uppkopplad  
Oläst 2011-05-16, 16:40 #5
AndreasSs avatar
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 316
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare
AndreasSs avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 316
Citat:
Ursprungligen postat av aDonis Visa inlägg
Han tillför ju till forumet med sina kunskaper och tid. Därför bör det vara okej om man får lite betalt för det också. Samma sak som att alla medelmmar borde ha dofollow i sina signaturer.
Att delta är ju frivilligt, klarar man inte att göra det utan att följa reglerna så får man ju ta konsekvenserna för detta.

Angående Affiliate-forumet så är det väl undantaget från just egenreklam som jag fattat det?
AndreasS är inte uppkopplad  
Oläst 2011-05-10, 23:33 #6
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
Conny: Att argumentera med Alex är som att prata med en vägg
hnn är inte uppkopplad  
Oläst 2011-05-11, 03:58 #7
Jines avatar
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 1 032
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jines avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 1 032
Egenreklam för att sälja en tjänst anser jag inte okej.
Egenreklam för att sälja en vara/domän/enstaka objekt anser jag vara okej.

Detta faller under reglerna mot systematisk försäljning dessutom.
Om alla företag skulle använda WN som annonsplats och lägga in smygreklam i alla inlägg skulle forumet vara rätt tråkigt. Inte sant?

DanielOS mailade mig tidigare och bad mig ändra min post rörande hans andra konto, min uppfattning om att det var avstängt pga. egenreklam var tydligen felaktig, varför det däremot vart avstängt vet jag ej.
Jine är inte uppkopplad  
Oläst 2011-06-10, 18:12 #8
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Jine Visa inlägg
DanielOS mailade mig tidigare och bad mig ändra min post rörande hans andra konto, min uppfattning om att det var avstängt pga. egenreklam var tydligen felaktig, varför det däremot vart avstängt vet jag ej.
Varför Web 2.0 kontot blev avstängt kan jag berätta:

I början på december kom jag överens med johnny om en timeout till nyår. Så långt allt väl. Efter nyår hörde jag av mig flera gånger till både johnny, alex och via forumets kontaktformulär att bli uppbannad, men ignorerades helt. Kontakta t.o.m. johnny via Patrikweb som vidarebefodrade. I februari och bannad i nästan 2 månader, tröttnade jag och skapade Web 2.0 kontot, de 10-20 första inläggen gjordes rätt diskret och ingen anade vem jag var, och ingen egenreklam eller prat om egensajt fanns i inläggen. Tillslut såg en webmaster vem jag var och frågade en direkt fråga om egensajt.se konton, som jag svarade på. Då upptäckte johnny att det var jag och tom. anklagade mig och den som hade frågat en direkt fråga att det skulle vara uppgjort oss emellan att skapa egenreklam för egensajt, en totalt helt falsk anklagelse, och i den vevan bannades kontot Danielos upp, och Web 2.0 bannades då istället.

Så då vet du
Danielos är inte uppkopplad  
Oläst 2011-05-16, 10:48 #9
cols avatar
col col är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 178
col col är inte uppkopplad
Medlem
cols avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 178
Egenreklam behöver ju inte alltid vara något negativt. Ibland är det ju svar på exakt vad trådskaparen efterfrågat. Ta den här som exempel: http://www.wn.se/t1048157.html
Företrädare för CJ och Affelix informerar om vilka affiliateprogram de har som matchar vad trådskaparen efterfrågade. Hur definierar man en tydlig gräns för vad som är OK och vad som inte är OK?
col är inte uppkopplad  
Oläst 2011-06-10, 19:32 #10
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Välkommen tillbaka. Tråd låst!
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017